torsdag 30 april 2009

Kunde inte vänta...

Bild på Ameeta_Scarf. Har påbörjat en sjal av garnet jag fick i garn & chokladbytet. Chansen finns ju att den är klar till hösten när det börjar bli kyligt igen. Vem som kommer att använda den vet jag inte än, men tänkbart är ju både sonen och mannen.

Närbild på Ameeta_Scarf.
Möstret är Ameeta Scarf (pdf) från Deniss-Ayselle Firat. Lätt att följa med diagrammet. Tänk så mycket det går att göra med endast räta och aviga maskor :-)

Önskar er alla en härlig "Sista april" oavsett om
det blir framför majbrasan eller med en stickning!

9 kommentarer:

Mildamakter sa...

Läcker - ser inveckad ut :o)

K sa...

Mildamakter:
Tack!
Det är bara räta och aviga maskor, så speciellt invecklad är den inte. Bara man håller reda på räta och aviga varv och var man är på diagrammet... ;-)

hugan sa...

Verkligen jättesnyggt!! Är det svårt? Är inte så hemma på engelska stickmönster...klarar just av ett svenskt! kanske du kan förklara lite?

K sa...

huga:
Tack! Har lämnat svar hos dig.

The Willow Fairy sa...

Hej

Såg att du hade httat in på in blog - kul med nya bekantskaper i blogvärlden.

Visst är det härligt när man får/köper nya garner och det bara kliar i fingrarna. Och det är ju ingen idé att starta samma dag som man behöver den. Du gör helt rätt. Bra mönster, jag antar att det inte blir avig och rät sida utan ganska lika på båda. Det är alltid bra när det gäller halsdukar

The Willow Fairy sa...

Ps. Mysig kisse

K sa...

The Willow Fairy:
Välkommen! Ja, jag hittade ett mönster som passade garnet så varför vänta ;-)
Avigsidan blir lite annorlunda mot framsidan men helt OK.
Mitzzy tackar och myser :-)

hugan sa...

Tack snälla du! jag ska försöka tolka mönstret få se vad jag kommer fram till!

K sa...

huga:
Jag har lyft första maskan på varje varv och stickat sista maskan rät. Blir snyggare kant då, tycker jag. Lycka till!