onsdag 22 april 2009

En till Springtime Bandit

En svan på väldigt långt avstånd. Fick ett behov av att åka till vatten igår. Tyvärr var det kyligt, men jag packade ner stickningen och åkte till älven. Fick faktiskt se en svan om än på långt håll. Tur kameran kan zooma.

Sjal på gång i lingarn. (1)Satt mig i bilen igen med öppen bildörr och stickningen i knä. Jag har börjat på en till Springtime Bandit. Den här gången i Marks & Kattens Linen, färgen kan kanske kallas Petrol.

Sjal på gång i lingarn. (2) Det är lite jobbigare att sticka i lin jämfört med alpackan som jag stickade den förra sjalen i. "Snörliknande" garn är min beskrivning. Slutresultatet däremot, när den är sköljd och blockad är underbart mjuk.

Sjal på gång i lingarn. (3) Har man inget annat för sig så är det fullt möjligt att sticka klart den här sjalen på 1-2 dagar. Kan ju vara bra att veta om man ska sticka en sjal i present och har dålig framförhållning... Jag har tänkt behålla båda mina Springtime Banditsjalar själv. Passar ju så bra för olika årstider och dessutom är dom ju i olika färger.

Inga kommentarer: