onsdag 1 april 2009

Det finns fördelar...

...med att sticka sockor från tån och upp!

Jag har 4 varv kvar på sista mönsterrapporten och tådelen att göra och nu är garnet slut :-(

Lite väl sent på natten att börja leta garnrester nu så kanske jag äntligen tar mig till sängen.

Tror jag måste ta en vecka för att träna på "toe-up"-uppläggningar. Det är helt omöjligt för mig att göra maskor när jag har två stela stickor och den tredje inte kommer runt för att hämta upp garnet (om nu någon begriper vad jag menar). Bara jag lyckas göra ett par varv så det går att fördela på fyra stickor så tror jag att jag skulle fixa det.

Har hittat en youtube film som visar flera tekniker, men alla innebär att två stickor "sitter ihop" tills man stickat flera varv.

Dags att sova på saken, så...
...god natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du kollat på Barbros blogg...

http://www.wermland.nu/Stickning/

Längst ut till höger har hon lagt ut en massa mönster, scrolla ner en bit så ser du tre olika beskrivningar. Jag har lyckats att gör toe-up med hjälp av dem, är även jättesnygg uppläggning till vantar!

Lycka till!

Mvh Maria L, Visby

K sa...

Maria:
Tack för tipsen! :-)
Jag ska öva lite på det så jag slipper fler "morots-strumpor". Det är just det där med parallella stickor som blir problem för mig!