torsdag 2 april 2009

Morötter på fötterna...

Sockklubbens aprilsockor klara !


Diagonal Lace Socks 1
Som jag skrev i förra inlägget så finns det en vits med att sticka sockor från tån och upp...

Diagonal Lace Socks 2
Färgkombinationen gör att sockorna ser ut som morötter :-o
Känns lite stora men väldigt sköna. Kanske hamnar dom i sommarstugan, skönt på fötterna innan vi hunnit elda så golvet blivit varmt. Vi är ju inga storfotade i familjen så dom passar nog till oss alla.

Jag har fått några tips om hur man stickar "toe-up"-sockor - kolla bland länkarna. Jag ska träna till nästa par...

Diagonal Lace Socks 3
Mönster: Diagonal Lace Sock
Garn: Orangemelerat Crazy och grönt Opal
Stickor: 2 mm
Storlek: M
Vikt 106 gram
Jag fick lägga till 10 gram grönt till tårna eftersom det andra tog slut :-(

logga sockklubben09

2 kommentarer:

jenni sa...

Det gör inget tycker jag att dom är görna i tån, det är bara sött. Jag har aldrig stickat sockor från tån tidigare, men testade din länk stick från tån 1 i går och det gick faktiskt ganska bra. ska göra aprilsockorna nu och börja från tån:) tack för länken!

Anonym sa...

jenni:
Tack! Lycka till med dina sockor och så bra att någon har nytta av länkarna :-)
Glad Påsk!
/Mitzzy