söndag 10 maj 2009

Egna mönsteridéer

Provlapp på ekogarnet
På semestern förra sommaren köpte jag bomullsgarn hos Ateljé Huskroken på Gotland. Det har inte blivit något stickat än, men nu tror jag jag vet vad jag ska göra av det.

Någonstans på nätet (hur ska man komma ihåg alla bra sidor...) såg jag det här fjärilsliknande mönstret. Tänkte göra några sådana på ett linne. På bilden är "kroppen" fyra hål och "spröten" två hål. Frågan är om det ska ändras eller om jag gör som på provlappen.

Jag tänkte ev. göra några varv mosstickning längst ner eftersom jag inte vill ha resårmudd. Har någon av er läsare något annat förslag? Skriv gärna i kommentaren.

Garnet skiftar i rostbruna toner och är härligt mjukt. Ekologiskt dessutom och det gillar jag skarpt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Det är lite dåligt med stickcafé här i Leksand. Hemslöjden har, första lördagen varje månad, men det är slut nu. Återkommer väl kanske i höst.
Sen vet jag att vår nya garnbutik har försökt, måndag eftermiddagar.
Men eftersom jag jobbar eftermiddagar har jag aldrig varit där.

Det brukar vara ganska bra uppslutning på stickcaféerna som hemslöjden ordnar.
Sen umgås jag och Ankie (minoasivardagen.blogspot.com) så vi träffas ibland och pratar garn och så.

Men om du vill ordna ett café eller träffas någongång så hänger vi glatt på!!
Jag tror kvällar/helger är bäst. =)

Maria sa...

Det tycker jag absolut du ska göra! =)
Alltid roligt med sticksällskap! :)

Skoj!