fredag 15 maj 2009

Mamelucker

Till slut kommer även en bild på något jag sytt. Det är ju det jag gillar bäst :-)

Tyvärr har det inte blivit mycket av det på många år av olika orsaker, men hoppas det blir ändring på det nu.

Nu blev det ett par mamelucker eftersom det var vad dottern behövde till en dansuppvisning nästa vecka. Sydda i ekologisk lakansväv och brodyr som legat i lådan säkert 15-20 år. Tänkte att jag kunde använda dom sen under någon kjol kanske...

Mönstret är modifierade Pösbyxor som jag hittade i en gammal Allt om Handarbete (nr 7/03). Kunde kanske ha varit lite vidare, men det är ju inte så skönt om det blir för bylsigt under en kjol.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Mamelucker använde jag en hel del när jag var i tonåren. Gillade att klä mig i gammaldags kläder och köpte gamla mamelucker på auktion. Gulligt!

K sa...

Medea:
Dom ligger just nu i tvätten, efter några danser på scengolvet är det välbehövligt ;-)
Sen tänkte jag försöka hitta någon användning av dom till mig.