söndag 17 maj 2009

Tapeter och stickning...

Blandade bilder.Har varvat stickning med rivning av gamla tapeter i stugan. Köpte tapeter till sovrum och köket på rea, bra när det bara behövs några rullar av varje. Under tapeten som sattes upp på 80-talet kom originaltapeten från -63/-64 fram. Blommor och gråspräcklig botten. Den nya blir också blommig men inte med grå botten, bättre än dessa två tycker jag.

Jag och T tog en liten fika och paus i solen. Härligt! Tog lite andra kort också. Längtar till sommaren...

Provstickning ekobomull.Fortsätter med mitt egna mönsterprojekt, som inte riktigt är mitt eget längre...

Köpte majnumret av Allt om Handarbete för ett klänningsmönster. Där var även fjärilarna med som jag hade sett på nätet. Nu gör jag lite efter mönstret och lite efter eget huvud. Dom blir inte som på provet här bredvid.

Första hoptagningen är "3 r tills" med förklaringen: Sticka 1 r och dra de 2 följ m över den stickade m. Det gick inte ihop för mig, hur drar man två maskor på vänster sticka över till höger och får den stickade maskan kvar... Krångligt, så jag lyfter 2 m stickar 1 r och drar dom 2 lyfta över den stickade. Tror det blir något liknande i slutresultat. I alla fall blir alla mina lika.

Den virkade kanten tänkte jag göra nertill, men överdelen blir som ett linne. Åtminstone är tanken den nu :-)

Har även hunnit med att rensa lite i två rabatter. Ovanligt aktiv helg för min del, så veckan blir nog dessto lugnare. Mest stickning och kolla dansuppvisning skulle jag tro. För att avsluta med tapetsering och målning av lister. Får sätta T och tonåringarna i jobb så kan jag hitta en härlig plats i solen för stickning...

Inga kommentarer: