onsdag 9 september 2009

Stickar mest hela tiden

Det har inte blivit uppdaterat här på länge märker jag. Har prioriterat stickningen senaste tiden :-)

Förra veckan slutade trevligt trots motgångar i början. Efter andra besöket på akuten förra helgen blev jag inlagd. Kom hem på onsdag kväll. Som tur var hade jag garn och stickor med i väskan. 1½ par lovikkavantar blev det innan garnet tog slut. Jag sa att nu måste jag bli utskriven för jag kan inte sticka längre... Lärdomen är att jag ska nog låta bli nötter i fortsättningen för att slippa starka värkpreparat och risken för operation.
Den trevliga avslutningen hade jag med Trollmormor och runt tio andra stickerskor i Leksand. Maria och Ankie hade ordnat en härlig stickhelg där vi gjorde ett besök några timmar under lördagen. (Jag tyckte det räckte för ett tag med att ha varit med i Orsa på Fäbodstickningen, därav den korta varianten.)

Där började jag på det tredje paret vantar. Den här gången till mig själv, i M&K´s EcoMultiUll - ljusbrun och EcoBabyUll. De första var till dottern och sonen. Inser att jag behöver sticka ett par till till mannen. Även han vill ha varma händer i vinter ;-)

Har faktiskt ytterligare några färdiga projekt att lägga upp, men det blir i egna inlägg.

Inga kommentarer: