onsdag 9 september 2009

Min första Ishbel och pulsvärmare










Alla garner från fäboden är inte uppstickade än men det här nystanet 2-trådigt ullgarn från Ullcentrum är det bara 34 cm kvar av. Jag chansade och stickade den minsta storleken av Ishbel. Om allt skulle stämma enligt mönstrets garnåtgång och nystanets vikt och längd borde det fattas 6 meter. Jag lyckades lyckades få det att räcka till hela sjalen :-)

Det blev t.o.m. möjligt att sticka ett par pulsvärmare med det yttersta mönstret från sjalen.


Färgen på garnet var inte mina så sjalen har syrran hand om och pulsvärmarna systerdottern. Kul att jag får sticka och någon annan blir glad åt resultatet :-) Tänk om jag själv skulle behålla allt...

Mönster: Ishbel av Ysolda (Ravelry-länk)
Garn: Ullcentrum 2-trådigt ullgarn
Färg: Rosa/Natur/Grå
Stickor: 4 mm
Åtgång: 300 meter

4 kommentarer:

Eva sa...

Åh! vad fin sjalen blev.
Du måste visa mig hur jag ska göra när jag beställer mönster och gå med i PayPal så jag kan föra över pengar.

kram Eva

K sa...

Eva:
Tack! Det ska vi väl fixa till :-) Inga större problem. Någon dag nästa vecka?

Unknown sa...

Den blev vacker!

K sa...

Catarina:
Tack :-)