fredag 11 september 2009

Ingen tråd till min väv på mässan...

Bild från stugans veranda en kväll nu i veckan.

Åter från symässan. Inte mycket som föll mig i smaken. Mycket akryl och blandgarner, sy och brodermaskiner och lite tyger. Var där för två år sen och tyckte redan då att utbudet var klent och den här gången var det än klenare...

Det lilla som blev var ett tyg med praliner, ett melerat med "choklad"-tryck och en liten remsa med katter :-)

Vet att jag har ganska höga krav på garner och tyger jag vill köpa och köper sällan bara för att köpa. Fungerar inte alla gånger, men bättre att köpa bra garner och tyger till något som jag verkligen vill och kommer att göra än att lägga på hög :-) I längden blir det nog samma pris eller kanske t.o.m. billigare att köpa kvalite och ekologiskt än i mängd.

Väskan jag tänkte köpa fanns inte alls. Såg ingenting av Scrapbooking den här gången. Har för mig att det fanns lite sånt förra gången jag var där.

Letar vidare efter "tråd" till min egen "väv"...

1 kommentar:

ankie sa...

Det borttappade garnet kom till rätta, tack vare Evas hjälp.

Jag har varit på syfestivalen många gånger o kan nog snart utbudet i huvudet, ingen höjdare. Sparar mig till att åka till Stockholm istället.