fredag 11 september 2009

Börja om från början...

Vet inte hur jag tänkte när jag mätte och fortsatte sticka på min Rose Red basker. Finns inte en chans att den skulle kunna passa. Räknade ut att den skulle bli ca 45 cm - skulle behöva vara 54-55 cm. Fortsatte ändå att sticka till den avslutande kanten.

Jaja, bara att börja om :-(

Nu stickar jag en mönsterrapport till. När jag kommer till avslutningen får jag anpassa stickorna så jag får till rätt stolek. Stickar just nu med 3½.

Tänkte ta en paus på eftermiddan och åka på symässa. Stickningen får följa med såklart :-)

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad stickar du i för garn? Hoppas det går bättre nu för den är ju verkligen fantastiskt fin!
Kram Efwa

K sa...

Medea:
Jag stickar i M&K EcoMultiUllgarn. Beige-ljusbrunt. Tänkte det skulle passa bra till mina lovikkavantar, men... Helt underbart garn som jag stickat mycket i.
Använder ytterst sällan mössa och kan ju konstatera att en basker kommer att användas ännu mer sällan ;-)
Har pratat med svägerskan som ska prova den, annars säljer jag nog den. Kul var det att sticka den i alla fall :-)