måndag 9 mars 2009

Vivian återupptagen


Vivian-koftan är på gång igen. Stickade vidare på armarna på senaste stickcaféet i onsdags. Om lördagen ägnades åt Clapotis sjalen så blev söndagen en Viviandag.

Jag gjorde ju ett mönsterschema till den första varianten, som nu är förändrat till storlek 34. Alla maskor finns med så det är bara att följa rad för rad. Har även lagt till knappkantens maskor. Det som återstår är att markera var knapphålen ska göras. Givna ställen är vid midjan och sen får jag försöka uppskatta hur många varav däremellan som blir bra. Jag har ju kvar den första varianten också som jag kan mäta på.

Till nästa stickcafé ska jag ha lagt upp och stickat en bit även på fram & bakstycket. Ser nu att det är samma dag som mannen fyller år så då får jag ytterligare två veckor på mig att sticka... (Kommer alltså inte på nästa veckas stickcafé.)

Inga kommentarer: