måndag 2 mars 2009

En till...


... A Noble Cowl.
Stickad i det härliga gröna lingarnet jag fick av Maria i Mixa & Matcha paketet.
Garnet var lite hårt och glatt att sticka med, nästan som ett snöre, men nu... Underbart mjukt och långt ifrån stelt. Att det är grönt gör ju allt ännu bättre :-) Den här tänker jag behålla för mig själv.
Garn: Linen, Marks & Kattens
Stickor: 2½ och 2 (till de avslutande aviga varven)
Den här är stickad med 105 maskor istället för 120 som i originalmönstret. Anledningen är att jag bara hade ett nystan lingarn och jag ville vara säker på att det skulle räcka. Totalt gick det åt 42 gram. 8 gram kvar, undrar vad det kan räcka till...?

2 kommentarer:

Mildamakter sa...

Snygg. Sådana här kragar är både snygga och praktiska...dessutom vanebildande om man som jag är en fryskyckling ;O)
Trevlig helg!

Anonym sa...

mildamakter:
Tack!
Supersköna är dom och variationerna på samma mönster oändliga...
Funderar på att göra en ännu smalare och inte så hög, som knäpps med några knappar.
Trevlig helg du med :-)