måndag 16 mars 2009

En färdig Clapotis

Mitt andra garn som jag fick av Maria i Mixa & Matcha 3 är uppstickat! Resultatet är en Clapotis.

Efter lite problem i början som jag skrev om i ett tidigare inlägg (här) så har det gått bra. Lagom bred 33 cm och väldigt lång 224 cm. Fick 8 gram kvar av nystanet så det kanske hade räckt till en till mönsterrapport, men jag vågade inte chansa.

Har aldrig varit med om ett garn som innehåller så mycket färg! Efter varje gång som jag stickat var fingrarna lika mörka som om jag hade meckat med bilmotorn ;-)

5 gånger tvätt krävdes för att få vattnet tillräckligt rent. Nu är det en helt annan känsla när man tar i sjalen, inte lika "strävt" som under stickningen.

Mönstret är enkelt när man väl kommit igång och det är inte helt otänkbart att det blir en till Clapotis...

Inga kommentarer: