tisdag 31 mars 2009

Stickar, stickar och stickar...

Nya tag och en bra bit på väg med den större storleken.
Så här långt och lite till har jag kommit igen på Vivian-koftan. Stickar direkt från det jag repar upp. Varför göra något dubbelt - nysta det jag repar och sticka igen... Den här blir mycket bättre i storlek och jag har gjort knäppkanten med från början. Den som är riktigt uppmärksam ser kanske att knapphålen är på "fel" sida, men... Jag kollade med en annan köpt kofta hur det skulle vara - men den var ju "fel"! Ingen har reagerat på att den har knäppningen som herrknäppning så jag fortsätter som det är med min Vivian ändå. Funktionen är den samma och inte tror jag så många vet hur herr och damknäppning är nuförtiden.

Allt det här är upprepat! Fördelen med att sticka koftan igen är att jag vet hur mönstret ska stickas och det var lätt att få flätorna åt rätt håll på en gång. Nu ska jag sticka klart ärmarna så jag kan koppla ihop dom med kroppen. Hur stickningen fortsätter därefter har jag inte kollat, men det blir nog bra det med.

Inga kommentarer: