lördag 15 augusti 2009

Tvåändsstickning...

Vi som var på Grunubergs Fäbod fick chansen att prova på tvåändsstickning med Dödergök.

Mina tankar innan var: "Hoppas det inte är så kul." Jag tycker att det räcker med vanlig stickning och det som jag behöver lära mig där t.ex. för mönsterstickning. Tyvärr eller inte, för tvåändsstickning är ju kul :-)

Vi fick garn (från Wålstedts) och mönster till ett par handledsvärmare. Eftersom jag sällan använder det så förlängde jag mitt mönster till ett mobilfodral. Den röda färgen passade utmärkt ihop med min mobil ;-) Vet du förresten att mobilbatteriet håller längre vintertid om du har mobilen i ett ullfodral?!

Funderingar finns på att göra ett par sockor/tofflor i tvåändsstickning. Någon gång i alla fall, även om det inte sker de närmsta veckorna.

3 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad fint ditt mobilfodral blev! Supersnyggt!

Svarar på ditt mail i morgon.

K sa...

Dödergök:
Tack! Det har inspirerat till att göra annat tvåändsstickat :-)

Hemskapat sa...

Vill tipsa er alla som vill lära sig tvåändsstickning om en helgkurs Runmarö 23-24 Jan
Plats Runmarö Krog
Anmälan
Mer info på www.sticktanten.se
Anmälan till sticktanten@maris.se senast 18 jan
För mer information telefon 073-577 50 71
Endast 20 platser, först till kvarn gäller!