lördag 15 augusti 2009

Trekantssjal...


Alla deltagare på Fäbodhelgen fick varsit kompendium med bland annat lite olika mönster. Ett av dessa var från stickeri stickera stickeralla.

Viveka från ViKanGarn fanns också på plats och av henne köpte jag en hel del garn. Ett av dessa var grönt, och blev en trekantssjal. Riktigt så ljust grönt är inte garnet men det var svårt att få rätt gröna färg, speciellt när jag la den på en väldigt grön buske...

Mönstret var lättstickat och jag använde bambustickor nr 4. Den färdiga sjalen är 90x129 cm och väger 131 gram.

Vem som blir lycklig ägare av sjalen vet jag inte än. Den är lite för kall i färgen för mig, men passar säkert någon annan...

Tack Marika och Viveka för inspiration och härligt garn :-)

2 kommentarer:

Ms. C. sa...

Hej, jag tycker sjalen var jättefin. Var kan jag få tag i mönstret? Vänligen, Carin

K sa...

CarinLive:
Tack!
Jag vet inte om mönstret är fritt. Det fanns med i kompendiet vi fick på fäboden. Kolla med Marika, som gjort det, på http://bookish.typepad.com/sticka/.