onsdag 17 juni 2009

En färdig Buttercup


Ännu ett färdigt alster: Buttercup ~ Smörblomma!

Passformen är helt OK! Stickade efter första versionen av mönstret, men la till en mönsterkant längst ner. Gjorde den helt rak också, ingen A-form som mönstret visade.

Fortfarande har jag inte bestämmt vad jag tycker om färgen. Att jag ser alldeles likblek ut på bilderna gör inte saken lättare... Kanske en färgning på gång längre fram. Hade ju inget annat garn hemma som jag kunde tänka mig och ville inte vänta på en beställning.
Fler som stickar Buttercup hittar du på Buttercup-kal.

Nu vill jag ha något nytt att sticka. Gärna något som är lätt att ta med på resor. Påbörjade en rolig stickning i stugan i helgen, men det är många små delar och ingen resestickning. Vad det är visar jag när det är klart...

Mönster: Buttercup (Ravlery-länk)
Garn: M&K Ekobomull
Färg: Röd, nr 109
Stickor: 3 mm
Vikt: ca 280 gram
Storlek: S (första versionen)

Inga kommentarer: