fredag 5 juni 2009

Delat ärmar och kropp

Buttercup på gång. (1)
Nu har jag kommit så långt att jag delat av för ärmar och stickat knappt en decimeter på kroppen. Avslutade precis tredje nystanet igår kväll innan jag gick och la mig.

I onsdags kväll träffade jag några till stickvänner och vi är faktiskt två som stickar Buttercup :-) Trollmormor stickar den i M&K´s Ecobabybomull, naturvit. Otroligt mjuk och skön kändes den.

För att återgå till min egen Buttercup så är det snart dags att öka i sidorna för att få A-formen. Tror dock att jag behåller min rak ända ner, passar nog mig bäst.

Buttercup på gång. (2)
Så här ser bakstycket ut hittills. Färgen på dom här bilderna stämmer bättre än de tidigare.

Har en ful ovana att samla alldeles för många maskor på höger sida när jag stickar så tillslut blir de maskor jag stickar större än de som stickas när det är få maskor på högerstickan. Blir så fula ränder... Övning, övning, övning...

3 kommentarer:

Cina sa...

vilken läcker tröja- men detta med Buttercup förstår jag inte riktigt....

K sa...

Cina:
Tack!
Har ingen bra översättnig till Buttercup jag heller. Den som gjort mönstret har säkert någon tanke med namnet, men... Kanske någon annan vet?

EvaL8 sa...

Ha en bra dag.