måndag 1 juni 2009

Buttercup-tröja

Början på en Buttercup.
En helg med underbart härligt väder. Hade funderingar på att åka på medeltidsmarknad, men det blev stugan istället. Passade på att måla fönstret i köket inför kommande tapetsering, som blir någon gång framöver.

Dessutom har jag börjat på en ny stickning - en "Buttercup" (Ravelry-länk). Har hittat en liten (än så länge) Buttercup-KAL som jag har gått med i. Kul att se hur de andras tröjor blir, eftersom vi använder så många olika garner.

M&K EcobomullJag har M&K´s Ecobomull i rött och stickor 3. Den känns lite "grov" trots stickor 3, få se vad jag tycker när den är klar. Har precis satt ihop arm och bakstycket med framstycket. Dröjer nog några varv till innan mönstret framträder bra.

Färgen känns lite kall så jag har funderingar på att färga den lite varmare. Börjar bli många frågetecken så jag väntar till den är helt klar för att se om jag öht kommer att använda den eller om det blir någon annan den passar bättre åt. I vilket fall som helst så får jag nöjet att sticka :-)

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Färgen ser underbar ut men kanske inte är exakt så i verkligheten?

K sa...

Medea:
Den är lite mörkare i verkligheten, men svårt att få fram i solljuset. Själv önskar jag att den var lite varmare röd.