söndag 1 februari 2009

Halvklara februarisockor

Övre delen av skaftet med hjärtmönstret.

Sockorna med skaft och häl klara.

De halvklara sockorna sett från sidan.
Varken färgåtergivning eller skärpa är den bästa, tyvärr
.

Det går riktigt bra med Sockklubbens februarisockor "Hearts for you". Nu är det bara fot och tådel kvar, de svåraste delarna - bubblorna och hälarna - är avklarade :-)

Tycket det har gått fort att komma så här långt så kanske dessa kan bli en födelsedagspresent! Jag har en vecka på mig att få dom helt klara...

Tror det här är mitt fjärde par sockor hittills, så jag räknar mig till nybörjare. Hur hälen ska göras är alltid ett problem att komma ihåg, speciellt när det går ett år mellan sockstickningen.
Hittade dessa två sidor som hjälpte mig väldigt mycket:
Sticka häl del 1
Sticka häl del 2

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Mittzy,
fina bubblor har du fått till! Mina blir alltid knöliga så jag hoppar över februarimönstret.
Ha en bra vecka!
Anna