måndag 16 februari 2009

Fundrar...

Ska jag repa upp det jag stickat på Vivian-koftan och göra en storlek större eller ska jag fortsätta med den jag valde från början? Som den är nu blir den väldigt precis runt om.

Jag har ett varv kvar att repa upp för att kunna göra ökningarna i ryggen på ett bättre sätt än tidigare. Den är lättstickad och med stickor 4½ går det relativt fort.

Ska jag eller ska jag inte. Under tiden jag funderar har jag börjat på ärmarna. Stickar storleken större - 34 där eftersom många kommenterat att dom är smala. I slutänden så är det lika många maskor som på storlek 32.

Är jag på benen på onsdag kanske jag tar med mig koftan på stickcafé och frågar om råd där.

Tänke också fixa det sista till min Mixa och Matcha 3- kompis innan stickcaféet. Vore kul att få skicka i väg paketet snart.

Tror jag får sova på funderingarna på koftan. God Natt :-)

Inga kommentarer: