fredag 20 februari 2009

Färdig A Noble Cowl


Mönster: A Noble Cowl
Garn: M&K Eco Bomull
Färg: Ljusblå
Lättstickat roligt spetsmönster. Jag gjorde enligt mönster med 120 maskor och har satt i en knapp för att få den att "sluta tätt" mot halsen. På mönstret är det en sjalnål, men den försvinner ju lätt därför blev det en knapp. Ett annat förslag är att lägga upp 105 maskor för att få en smalare sjal direkt. Hur som helst hoppas jag att mottagaren blir nöjd. Den ska skickas till min vän L som alltid finns och ställer upp när det behövs. Det blir lite av en födelsedagspresent också eftersom hon fyllt år och jag inte hade möjlighet att ge något just då.

4 kommentarer:

Mildamakter sa...

Snygg!
Jag har tillbringat mer än en timme på Ravelry i eftermiddag och tittar just på cowls.
Det kommer nog att bli nästa projekt när jag är klar med mössan jag håller på med nu :o)

Anonym sa...

mildamakter:
Det finns massor av cowls att välja. Den här har blivit min favorit, men kanske dags att prova någon mer också ;-)

Monica Hansen sa...

Snyggt!

Anonym sa...

Monica:
Tack!