söndag 25 januari 2009

Färdiga alster...

Idag har vi varit till mina föräldrar och ätit. Passade på att ta kort på det jag stickat som mamma har fått.

Framsidan på mina Cevalier Mittens. Stickade i M&K EcoUll, brun nr 1981. Jag använde stickor nr 3½ och förlängde mönstret en gång längst fram. Det hade troligen gått bra ändå, men nu finns lite extra utrymme för fingrana :-)

En närbild på flätmönstret. Stora snöflingor yrde i luften vilket passade bra till bilderna.

En bild på både Kalendersjalen 2008 från SoH i Färila. Mamma verkar nöjd hittills men vill inte vara med på bild...

Både vantarna och sjalen var roliga att sticka. Fördelen med sjalen var att ett ev. tråkigt mönster inte varade så länge förrän det var dags för ett nytt. Jag fick lite garn över så jag gjorde ett par pulsvärmare också. Tror jag valde mönstret från "Dag 3".

Inga kommentarer: